lördag 15 december 2012

69.

För några år sedan hörde jag ett samtal mellan två amerikanare på en resa. Nu är jag mer eller mindre beroende av detta fenomen.
TUMBLR är en bildinriktad hemsida. Man har en egen sida där man kan lägga upp bilder, andras (med fotografens hemsida som källa) och sina egna, och sedan får folk gilla dina bilder alternativt börja följa din tumblr. Inte helt olikt satunge alltså. Det är kul när man hänger med på tumblär. Man märker hur jävla tänd man är på att bli gillad av anonyma människor i CyBeRvÄrLdEn.  Jag har ju levt i en illusion av att jag klarar mig rätt så bra på egen hand. Om det nu skulle stämma så är förtjusningen när någon gillat min bild fenomenalt intressant.
Kanske får jag helt enkelt bara vänja mig vid att jag är en bekräftelsehora i grunden.
FÖRÖVRIGT undrar jag varför alla amerikaner ser ut att vara så säkra på TV. Det känns som att man kan slumpa upp vilken amerikan som helst inför 100000 pers och dom kan bara ställa sig upp och rabbla upp anledningar till varför dom är så jävla bra. Själv hade jag kissat på mig lite.

Förövrigt, om min tumblr är i intressefånget finns den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar