onsdag 27 februari 2013

88.

Börjar känna någon form av agg gentemot att blogga. Blir som när man undviker en lärare i korridoren för att man ej lämnat in arbetet man var 2 veckor sen med förra månaden.

Men idag har det varit kalas. Min bror fyllde 20!


blir himlans glad när folk säger att vi liknar varandra på annat än utseendet (sådana konstateranden är ju bara tråkiga) för han är så jädrans bra.


Minns att när vi var små så brukade han sno kakor ur skafferiet och ge till mig men sedan när vi blev busted tog han på sig hela skulden.
Vi skapade så himla många lekar. Vi tryckte vi igång ett gosedjur som lät och kastade det mellan oss och den som inte höll i gosedjuret när det slutade låta fick poäng. Jag fuskade så himla mycket och han lät mig.
När vi hade sommarlov så brukade han låta mig flytta in min madrass i hans rum och vi pratade och berättade historier för varandra tills vi somnade.
När han berättade saker om hur killar tänker kring sina tjejkompisar när man går i 3an blev allt så himla mycket lättare när jag fick tänka på att alla killar i klassen kanske egentligen var lika snälla som min bror innerst inne.
När jag ville spela fotboll på kvarterets grusplan men inte vågade för att det bara var äldre, duktiga killar som spelade där så följde han med mig.
När mamma och pappa jobbade så mycket att jag blev less på fritids så hämtade han mig så fort han slutade och tog med mig hem.
När en pojke i klassen över mig var bråkig i 4an så gick han dit och bråkade tillbaka och ingen störde mig något mer under hela grundskoletiden.

Och idag när han pratade om att flytta ifrån mig så fick jag svälja lite för att inte gråta.
Min storebror.



Blir inte sådär himla många fler kalas.
Och det är ju kanske fint det med men just nu känns det ganska kasst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar